
Egy jó arculat ismérvei

Az alábbi pontokban összegyűjtöttük, hogy – a sok véren és izzadtságon kívül – mit is tartalmaz szerintünk egy céges kisarculat, hogyan történik az arculattervezés folyamata. Mit kapsz kézhez a tervezés végén, amikor egy olyan arculattal lettél gazdagabb, aminek valódi hasznát fogod venni, hiszen egy jó arculat elsősorban nem esztétikai, hanem gazdasági kérdés, egy jó befektetés.
Mi tudjuk, hogy egy erős, jól megtervezett logó, milyen fontos szerepet tölt be az üzletünk megjelenésében, identitásának kialakításában. A logó önmagában azonban nem elegendő, azt alkalmazni is tudni kell, éppen ezért meg kell védenünk, egy átfogó – standardokat magába foglaló – arculati kézikönyvvel. Ez az útmutatás az alapja egy tiszta, egységes kommunikációnak. E nélkül könnyen meghiúsul minden kísérletünk az egységes megjelenésre és arra, hogy cégünkből márka legyen. Nézd meg mi a célja és mit is tartalmaz egy arculati kézikönyv.
Úgy látszik, a mindenki által jól ismert mozgássérült piktogram elérte a nyugdíjkorhatárt, legalábbis többen ezt gondolják és a leváltására készülnek. Egy csoport arra törekszik, hogy egy sokkal aktívabb logót készítsenek, ami a képességeket jelképezi a fogyatékossággal és a hiányosságokkal szemben. Úgy látszik, hogy a felvetés mögött politikai támogatás is lesz!
A jubileumi logó pontosan azt jelenti, amire mindenki rögtön gondol. Talán az egyetlen bizonytalanság ott mutatkozik, hogy pontosan hány évnek is kell eltelnie, ahhoz hogy ünnepelhessen a cég Ezen kívül összefoglaljuk, miért érdemes jubileumi logót terveztetni és hogyan használd ki ennek a lehetőségeit. A jubileumi logó nem pénzkidobás, hanem kiváló marketing fegyver.
Alapvetően a jelek, szimbólumok, piktogramok funkciójukból eredően megkövetelik, hogy egy egységes szabályrendszer alapján értelmezzük őket Bajától Bangladesig. Vagyis csak azokat tekinthetjük általános érzelemben jó piktogramnak, amik a világon mindenhol azonos jelentést sugároznak.