A jubileumi logó pontosan azt jelenti, amire mindenki rögtön gondol.
Talán az egyetlen bizonytalanság ott mutatkozik, hogy pontosan hány évnek is kell eltelnie, ahhoz hogy ünnepelhessen a cég?
Ezen kívül összefoglaljuk, miért érdemes jubileumi logót terveztetni, és hogyan használd ki ennek a lehetőségeit.
Mennyi is a jubileum?
Nos, ez kicsi magyarázatra szorul. Eredendően, a héber eredetű szót csak 25. évfordulóra használták. Pedig a jubileum valójában a héber jóbel szóból ered, melynek jelentése szertartási kürt, amelyet minden 50. évben ünnepélyesen megszólaltatnak. Hmmm….
De ma már nem kell ennyire alaposan átgondolni mikor is használhatjuk. A mai nyelvben csupán annyit jelent, örömünnep, kerek évforduló. Nyelvhelyességi szempontból arra kell csak ügyelni, hogy valóban „kerek” évfordulóról legyen szó (10., 25., 50. stb). A centenárium és millennium szó eddig alapjelentésben maradt, vagyis a centenárium 100., a millennium pedig 1000. évfordulót jelöl.
Mi van ha mi a 3. vagy éppen a 18. évfordulót szeretnénk ünnepelni? Természetesen semmi akadálya, maximum nem tanácsos jubileumi évnek, csupán évfordulónak nevezni.
…és hogy mindez mire jó?
Az ünnepelt évben minden ekörül forog. Ilyenkor a cég terveztethet a meglévővel szinkronban levő, de mégis kicsit más logót, amiben feltünteti az ünnepelt év számát, esetleg az alapítás évét. Jó alkalom arra is, hogy ügyfeleinket újra, kicsit akár más hangnemben megszólíthassuk. Elszántabbak egész arculatot hoznak létre erre az egy évre (új névjegy, levélpapír, esetleg még weboldal is).
Mindenképpen jó üzenete van, hiszen hangsúlyozza az évek alatt felhalmozódott szakértelmet is. Arra is jó ürügy, hogy átértékeljük üzleti stratégiánkat, arculatunkat.
Így csináljuk mi
A mi ügyfeleink között is akad olyan aki ünnepelt már, vagy éppen ebben az évben jubilál. Remek érzés, hogy nem egynek az eredeti logóját is mi terveztük és a jubileumot is velünk ünnepelték.
Az Agro Napló idén töltötte be a 18. évét. Hát nem kis dolog nagykorúvá válni, különösen egy cég esetében. Logójukban egy kis szalag díszeleg büszkén hirdetve az elmúlt évek sikereit. Az ünnepélyességet ezzel a kis szalaggal jeleztük, a 18 éves felső korhatárhoz a piros szín dukált, ami nem utolsó sorban a logó komplementer színe is, ami így eléggé figyelemfelkeltő lett, ugyanakkor harmonizál az eredeti elemekkel.
A DRB Bank 2012-ben ünnepelt. A jubileumi logójukat önállóan és az eredetivel együtt is használták. 55 év nagy idő ennek örömére készült többek között mappa, de még csoki csomagolás is! :-)
A Magda Macit szülinapjára aranyba öltöztettük, és egy játékos szalaggal együtt formázzák a 20. évfordulót. Nem akarunk nagy titkokat kifecsegni, de úgy tudjuk, hamarosan a közönség dönthet, hogy Magda Maci elmenjen-e egy hosszabb téli álomra vagy sem…
A Grabarics építészeti generálkivitelező 20. évfordulóját az eredeti logóhoz illeszkedő elegáns szürke színnel, és mind a logóra, mind pedig az építészeti témára jellemző mértanisággal jeleztük és tettük szerves egységgé kettőt.
…és így csinálják a multik:
Jól ismert például a Coca-Cola 125. évfordulóján indított kampány 2011-ben. 125 years of sharing happiness. Talán a magyar ajkú közönséghez kevésbé jutott el…
Csináltak reklámfilmeket, világszerte ünnepségeket, kiadványokat. Összegezték az elmúlt évek grafikai változásait, rövid áttekintés a cég történetéről, korábbi kampányokról, üvegekről és címkékről. A logó jól illeszkedik a már meglévő grafikai arculatba. Nincs túldolgozva és ezt egy ilyen világmárka könnyedén megengedheti magának, hiszen mindenki tudja, hogy már 125 éve frissíti a szomjas világot. (For 125 years, we have been refreshing the world)
Ünnepi kiadványok megtekinthetőek IDE KATTINTVA!
És ha a te céged is évforduló felé közeledik, ne hagyd ki ezt a remek lehetőséget, hogy márkát építs a cégedből. Ebben sok segítséget kaphatsz tőlünk.
Szeretnél javítani céged megjelenésén?
Dolgozzunk együtt a cégeden.
Tedd meg az első lépést és kérj ajánlatot néhány egyszerű adat megadásával