Mi az a landing page? A Landing page egy speciális esete… Construma 2017 kiállítás

Mi az a landing page? A Landing page egy speciális esete… Construma 2017 kiállítás

Miközben a webfejlesztésben és az online marketingben mindennapos fogalom a landing page, addig a szakmán kívül sokan egyáltalán nem tudják miről van szó, amikor landing page-et, landing oldalt, vagy érkező oldalt emlegetünk. Egy weboldal széles értelemben véve akkor landing page, ha arra egy linkről látogatók érkeznek, vagy egy előre meghatározott céllal és eszközökkel látogatókat irányítunk rá. Amennyiben marketingszempontból definiáljuk, akkor már csak olyan oldalakat értünk alatta, melyek többnyire önállóak (elkülönülnek annak a cégnek a weboldalától, mely létrehozta őket), és kifejezetten azért és úgy vannak kialakítva, hogy azon a látogatók valamilyen kívánt konverziót végrehajtsanak.

A landing page 2 fő típusa:
a.) Először beszéljünk arról, hogy mit is értünk konverzió alatt? Bármilyen felhasználói cselekvést – amit a landing page létrehozója meghatároz -, nem kizárólag csak egy megrendelés vagy vásárlás. A landing page-eknek két fő fajtáját különböztetjük meg. Az egyik esetben a cél az, hogy a látogató vásároljon. A megrendelés történhet magán az érkező oldalon egyetlen termék vagy szolgáltatás esetében. Azonban ha egy termékkört hirdetünk meg, akkor linkek is szerepelhetnek a landing oldalon, melyek mindegyike egy-egy termékoldalra vezet.

b.) A másik típusú landing oldallal leadgenerálás zajlik. Ilyenkor a weboldalon a látogatók e-mail címüket, nevüket és esetleg egyéb adataikat adhatják meg azért, hogy aztán a cég később valami ajánlattal fel tudja őket keresni. Ilyenkor persze valamit kínálni kell a látogatónak, hogy megadja az adatait, például, hogy szolgáltatásunkat ingyenesen kipróbálhatja 30 napig, vagy letölthet egy e-bookot, vagy ajándékot. Attól függően kell ezt kitalálni, kiválasztani, hogy feltételezéseink és tapasztalataink szerint a látogatóinkat mi fogja meg.

A projekt: Terrántető Rendezvény
Egy speciális landing page kialakítására kaptuk megbízást a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. – részéről, melyben az volt a feladatunk, hogy egy érintő kijelzős terminálokra optimalizált landing page-t alakítsunk ki windows 8-hoz hasonló csempés kezelőfelülettel, amely designjában és arculatában illeszkedik a cég arculatához. Természetesen teljes mobilkompatibilitásra és reszponzivitásra is szükség volt, illetve a jövőbeni kampányok/kiállítások során is könnyedén átalakítható és használható legyen.

Az landing page (érkező oldal) célja főként az érdeklődök tájékoztatása a Terrán Kft. termékeiről, illetve referenciáiról és lehetőséget kaptak feliratkozni hírlevélre, illetve egy kérdőív kitöltése után különböző ajándékok kerültek kisorsolásra a Construma 2017 kiállításon.

Ez a megoldás praktikusabb és költséghatékonyabb, mint egy terminálra közvetlenül egy adott eseményre készített desktop alkalmazás, mivel online formában is elérhető és a jövőben könnyedén átalakítható bármilyen rendezvénynek vagy kampánynak megfelelően.

Ha esetleg ilyen jellegű speciális landing page / érkező marketing oldal kialakítása érdekli, akkor keressen bennünket nyugodtan és segítünk önnek a legmegfelelőbb kialakításban!

Pin It